Programozható robotot szeretnél és megtanulnád a programozás alapjait, de nem szeretnél egész nap a számítógép vagy az okok kütyük előtt görnyedni? Ismerd meg Botley-t, a programozható padlórobotot, amellyel számítógép és programnyelvek ismerete nélkül is megtanulhatod a programozás alapjait, illetve az ahhoz szükséges gondolkodást.
Botley-t a hozzá tartozó távirányító segítségével programozhatod.
Botley 2.0 programozható robottal akár 5 éves kortól játszhatnak a gyerekek, de rengeteg összetett feladatra is képes, amely 8-10 éves gyerekek számára is élvezetessé és hasznossá teszik. A készlethez járó útmutatóban lépésről lépésre mutatjuk be, hogyan lehet programozni a robotot az egyszerű feladatoktól az összetettebbekig.
A robot programozása rendkívül egyszerű, nem igényel programozó tudást, sőt számítógép se kell hozzá. A távirányítón lévő gombok segítségével előre-hátra közlekedik ill. jobbra-balra fordul 90 vagy 45 fokban. A különbség a távirányítós játékokhoz képest az, hogy akár 150 különböző lépést programozhatsz bele, amit befejezés után áttölt a robotba, aki végrehajtja azt. Botley, a robot megjegyzi a már betáplált utasításokat, így több lépcsőben programozhatod, kiegészítheted a korábban beírt parancssort újabbakkal, anélkül, hogy az egész programot az elejétől kellene beütögetned.
Botley-val nem csak egyszerű programozói feladatokat tanulhatsz meg és gyakorolhatsz, de olyan, az összetettebb programokhoz tartozó lehetőségeket is kipróbálhatsz vele, mint az ismétlődő ciklusok (loop-ok) vagy az ún. if/then (ha/akkor) feltételeket.
Botley tárgy észlelő és nyomkövető szenzorral is rendelkezik, melyek rengeteg lehetőséget kínálnak ahhoz, hogy Botley képes legyen a külvilágban tájékozódni, amit programjaidban is kihasználhatsz. Botley-hoz felcsatolható robot karok is tartoznak, melyekkel tárgyakat is képes mozgatni.
A játék fontos részét képezik a programkártyák, amelyek azt a célt szolgálják, hogy gyermeked előre kigondolja azokat a lépéseket, amiket a robotnak végre kell hajtania, majd miután egymás mellé tette a kártyákat, a kártyák alapján programozhatja be a robotot. Ennek két előnye is van.
- Az egyik, hogy a gyerkőc sokkal könnyebben tudja a már lefektetett utasítások alapján programozni a robotot (kisebb gyerekeknek nem egyszerű 3-4 lépésből álló műveletsort megjegyezni, de a nagyobbaknak is kihívás 5-10 lépéses utasítássort fejben tartani)
- A másik, hogy a lerakott kártyák segítségével könnyen ellenőrizheti, hogy a robot helyesen hajtotta-e végre az utasítás sort. Ha esetleg nem, könnyen kiderítheti, vajon a program volt-e eleve hibás (a lerakott kártyák alapján) vagy rosszul lett beprogramozva a kívánt utasítás sor.
A játék 5 db AAA elemmel működik (ebből 3 a robothoz, 2 pedig a távirányítóhoz szükséges). A doboz az elemet nem tartalmazza. A játék lenyelhető részeket tartalmaz, 3 év alatt nem ajánlott. A játékhoz részletes magyar nyelvű tájékoztatót adunk.